- Z licznych raportów i badań (m.in. CBOS oraz serwisu ekorki.pl) wynika, że średnio co drugi uczeń w Polsce korzysta z dodatkowych lekcji dokształcających (korepetycji).
- W 2011 roku co 4 licealista nie zdał matury (25%). Najgorzej poszła matematyka, której nie zdało o 10% więcej uczniów niż w 2010r. Fatalne wyniki z matur (przede wszystkim z przedmiotów ścisłych) obrazują stan polskiego systemu edukacyjnego i rosnące zapotrzebowanie na profesjonalne usługi korepetycyjne.
- Z roku na rok rośnie średni wiek korepetytorów. W 2010r. odsetek osób uczących w wieku do 25 roku życia stanowił 41% ogółu korepetytorów. W 2011 roku liczba ta spadła o 10%. Rośnie natomiast liczba korepetytorów w wieku od 25 do 30 lat. Teraz to ponad 45% populacji. Pokazuje to rosnącą zyskowność branży korepetycyjnej, gdyż coraz więcej młodych osób kończących studia wybiera taką właśnie formę zarobkowania.
- Raport Komisji Europejskiej (NESSE) odnośnie rosnącej popularności prywatnych lekcji dokształcających w UE pokazuje charakterystykę tego rynku w Europie Zachodniej, gdzie większość korepetycji prowadzona jest przez profesjonalne centra korepetycyjne. W miarę wyrównywania się poziomu gospodarczego pomiędzy Polską a Europą Zachodnią model ten ma coraz większe zastosowanie takżę w Polsce, gdzie od 2009 roku obserwujemy dynamiczny rozwój takich centrów. Jest to jednak rynek jeszcze wysoce niezagospodarowany.
Powyższe dane pokazują, że rynek korepetycji w Polsce charakteryzuje się bardzo dużym potencjałem lecz jest on jeszcze bardzo rozdrobniony. Najbliższe lata będą obfitowały w rozwój coraz większej liczby centrów korepetycyjnych, gdzie uczniowie mogą korzystać ze wszystkich korepetycje w jednym miejscu. Więcej informacji na temat rynku korepetycji w Polsce oraz franczyzy Edun znajdziesz tutaj: http://franczyzawedukacji.pl/.